تبلیغات
مسلمانان تایپایران - مرکز تخصصی تایپ href="/post/atom/" />

پاسخ به شبهه ای مهم



مدیر وبلاگ : قبل از هر چیز  بگویم که ما همه مسلمانیم و دینمان پیامبرمان کتاب مبارک قرآن اعتقاد به معاد قبله و هزاران چیز دیگر موید این معنایند که همه پیرو پیامبرمان و تنها دینی که خدا برای بشر اکنون می پسندد یعنی دین اسلام شریف هستیم. پیامبرمان محمد بن عبدالله (ص) میباشد.
اینها را گفتم که خوانندهی عزیز اهل سنت به شما بی احترامی از جانب مدیر وبلاگ نشده باشد. اما ما صاحب دینی هستیم که خدا از ما خواسته که تفکر کنیم و خوب مناظر و وقایع را بنگریم و بعد بهترین انتخاب را برگزینیم. ما اگر بخواهیم با نگاه یکطرفه که فقط مذهب خود را(یعنی شیعه و سنی) بر حق بدانیم و به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین مسیر از این راه درست اسلام نباشیم مثل مسیحیانی زرتشتیانی ویا یهودیانی و...  که مسلمان نشده اند از زیانکاران خواهیم بود.
به قول شهید مطهری:به هر حال طرفداری از تز «اتحاد اسلامی» ایجاب نمی‌کند که در گفتن‌ حقایق کوتاهی شود. آنچه نباید صورت گیرد، کارهائی است که احساسات و تعصّبات و کینه‌های مخالف را بر می‌انگیزد؛ اما بحث علمی سر و کارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات... کتاب امامت و رهبری ص18

پاسخ به شبهه ی وهابیت ...
ما کل مسلمانان را به خواندن این مطلب دعوت میکنیم(تمام مذاهب)
شما را دعوت میکنم که به ادامه مطلب بروید وبخوانید...
مطالب با اصلاح مدیر وبلاگ از سایت :
14mah.parsiblog.com/

از طرف مدیر  وبلاگ :

توجه : اگر ولی که پیامبر (ص) بار ها از این کلمه در حق علی بن ابی طالب (ع) استفاده نموده است به معنای دوستی است پس آیا رواست که ما شخصی را که اینقدر پیامبر نسبت به او ابراز دوستی میکند رها کنیم؟؟؟؟

توجه 2 : مگر میشود که پادشاهی که حاکم منطقه ی کوچکی است ولیعهد داشته باشد اما پیامبری که آخرین پیامبر از سوی خداست جانشینی نداشته باشد  (فقط تامل در همین نکته کارگشاست.)


شبهه وهابی: 
چرا رسول الله ص در یک جمله بدون کنایه،علی ع را جانشین خود معرفی نکرد تا مسلمین دچار اختلاف نشوند؟! 
چرا رسول الله ص باید از عمر و ابوبکر بترسد و حرف خود را با صراحت نزند؟ 

و اما پاسخ به این شبهه:دوستانی که واقعا دنبال حق و حقیقت هستید،این مسئله جانشینی امیرالمومنین ع بعد از رسول خدا ص،در منابع اهل سنت،به قدری واضح است که شما با هر لفظی که فکرش را بکنید،رسول الله ص علی ع را جانشین بعد از خودشان معرفی کرده اند. چند نمونه خدمت شما عزیزان فقط هم از منابع اهل سنت! :

1-    « علیٌ ولی کل مؤمن بعدی »الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار ، اسم المؤلف:  أبو بکر عبد الله بن محمد بن أبی شیبة الکوفی الوفاة: 235 ، ج 6 ص 372 ،  دار النشر : مکتبة الرشد - الریاض - 1409 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : کمال یوسف الحوت 

2- « هو ولی کل مؤمن من بعدی »مسند أحمد بن حنبل ، اسم المؤلف:  أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی الوفاة: 241 ، ج 4 ص 437، دار النشر : مؤسسة قرطبة - مصر

3- « انت ولی کل مؤمن بعدی »الطیالسی ، سلیمان بن داود أبو داود الفارسی البصری ، مسند أبی داود الطیالسی ، متوفای 204،ج 1 ص 360 ح 2752، دار النشر : دار المعرفة - بیروت

4--« أنت ولی کل مؤمن بعدی و مؤمنة »أحمد بن حنبل الشیبانی ، متوفای 241هـ ، فضائل الصحابة ج 2 ص 684 ح1168، دار النشر : مؤسسة الرسالة - بیروت - 1403 - 1983 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : د. وصی الله محمد عباس

5-« أنت ولیی فی کل مؤمن بعدی أحمد بن حنبل الشیبانی ، ، متوفای 241هـ ، مسند أحمد بن حنبل ، ج 1ص330 ، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر

  6 6-«  فانه ولیکم بعدی »الإصابة فی تمییز الصحابة ، اسم المؤلف:  أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل العسقلانی الشافعی الوفاة: 852 هـ، ج 6ص 623، دار النشر : دار الجیل - بیروت - 1412 - 1992 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : علی محمد البجاوی

7-  « ان علیاً ولیکم بعدی »البدایة والنهایة ، اسم المؤلف:  إسماعیل بن عمر بن کثیر القرشی أبو الفداء الوفاة: 774 ، ج 7 ص 346، دار النشر : مکتبة المعارف - بیروت

8- « هذا ولیکم بعدی »السنن الکبرى ، اسم المؤلف:  أحمد بن شعیب أبو عبد الرحمن النسائی الوفاة: 303 هـ ، ج 5 ص 133، دار النشر : دار الکتب العلمیة - بیروت - 1411 - 1991 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : د.عبد الغفار سلیمان البنداری , سید کسروی حسن

9-«أنک ولی المؤمنین من بعدی»تاریخ بغداد ، اسم المؤلف:  أحمد بن علی أبو بکر الخطیب البغدادی الوفاة: 463 ، ج 4 ص 338، دار النشر : دار الکتب العلمیة - بیروت - 

10- «أنت ولییفی کل مُؤْمِنٍ بعدی»مسند أحمد بن حنبل ، اسم المؤلف:  أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی الوفاة: 241 ، ج 1 ص 330، دار النشر : مؤسسة قرطبة - مصر

 -11- « فهو أولى الناس بکم بعدی»المعجم الکبیر ، اسم المؤلف:  سلیمان بن أحمد بن أیوب أبو القاسم الطبرانی الوفاة: 360هـ ، ج 22 ص 135، دار النشر : مکتبة الزهراء - الموصل - 1404 - 1983 ، الطبعة : الثانیة ، تحقیق : حمدی بن عبدالمجید السلفی

دیگر رسول الله ص با چه زبانی باید بگوید که علی ع جانشین بعد از من است؟بله مطمئنا شما وهابیون خواهید گفت: ولی که  به معنای دوستی و محبت هست،خب بنده عرض می کنم،آقای ابوبکر و عمر و هم از همین کلمه ولی استفاده کرده اند و معنای جانشینی را از آن فهمیده اند. دقت کنید:

مسلم بن حجاج نیشابوری به نقل از خلیفه دوم، آنگاه که امیرالمؤمنین (ع) و عباس جهت مطالبه ارث نزد او رفته بودند ، می‌نویسد :... فَلَمَّا تُوُفِّىَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- قَالَ أَبُو بَکْرٍ أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- فَجِئْتُمَا تَطْلُبُ مِیرَاثَکَ مِنَ ابْنِ أَخِیکَ وَیَطْلُبُ هَذَا مِیرَاثَ امْرَأَتِهِ مِنْ أَبِیهَا فَقَالَ أَبُو بَکْرٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- « مَا نُورَثُ مَا تَرَکْنَا صَدَقَةٌ ». فَرَأَیْتُمَاهُ کَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّهُ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ ثُمَّ تُوُفِّىَ أَبُو بَکْرٍ وَأَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- وَ وَلِىُّ أَبِى بَکْرٍفَرَأَیْتُمَانِى کَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا .پس از وفات رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) ابوبکر گفت : من ولی رسول خدا هستم ،‌ شما دو نفر (عباس و علی ) آمدید و تو ای عباس میراث برادر زاده‌ات را درخواست کردی و تو ای علی میراث فاطمه دختر پیامبر را و ابوبکر گفت : رسول خدا فرموده است : ما چیزی به ارث نمی‌گذاریم ، آن‌چه می‌ماند صدقه است و شما او را دروغگو ، گناه‌کار ، حیله‌گر و خیانت‌کار ، معرفی کردید و حال آن که خدا می داند که ابوبکر راستگو ،‌ دین دار و پیرو حق بود .پس از مرگ ابوبکر ،‌ من ولی پیامبر و ولی ابوبکر شدم و باز شما دو نفر مرا خائن ، دروغگو حلیه گر و گناهکار خواندید .صحیح مسلمکِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّیَرِ، بَاب حُکْمِ الْفَیْءِ ،

در این روایت صحیح ، عمربن الخطاب، تصریح می‌کند که ابوبکر  خود را « ولی » و خلیفه رسول خدا (ص) می‌دانست ؛ ولی امیر المؤمنین علیه السلام و عباس او را تکذیب کرده و وی را خیانت کار و دروغگو و گناهکار و حیله گر می‌دانستند ، و عمر نیز خود را ولی  رسول خدا (ص) می‌دانست و همانند ابوبکر از سوی آنان دروغگو خیانت کار و حیله گر و گناهکار معرفی شد .پس نگویید ولی یعنی دوست.اگر بخواهیم این حرف شما را قبول کنیم ، شما هم باید قبول کنید که طبق همین روایت صحیح که مسلم آورده،ابوبکر و عمر دشمن رسول الله ص بودند و تا رسول الله ص از دنیا رفت،آنها بلافاصله دوست او شدند!! ببینید باز به ضرر شماست.پس دست و پای بی خود نزنید.

از طرف مدیر  وبلاگ :

توجه : اگر ولی که پیامبر بار ها از این کلمه در حق علی بن ابی طالب (ع) استفاده نموده است به معنای دوستی است پس آیا رواست که ما شخصی را که اینقدر پیامبر نسبت به او ابراز دوستی میکند رها کنیم؟؟؟؟

توجه 2 : مگر میشود که پادشاهی که حاکم منطقه ی کوچکی است ولیعهد داشته باشد اما پیامبری که آخرین پیامبر از سوی خداست جانشینی نداشته باشد  (فقط تامل در همین نکته کارگشاست.)

شبهه وهابی:چرا رسول الله ص خیلی ساده نگفته اند: علی خلیفه بعد از من است تا اختلافات همه حل شوند؟

اتفاقا همین را هم رسول الله ص فرموده اند،البانی شما هم مهر تایید بر این حدیث زده،که اگر دین داشته باشید و ذره ایی ترس از خدا در وجود شما باشد،خواهید پذیرفت.دقت کنید: « انت منی بمنزله هارون من موسی ..وأنت خلیفتی فی کل مؤمن من بعدی »السنة ، اسم المؤلف:  عمرو بن أبی عاصم الضحاک الشیبانی الوفاة: 287 ، ج 2 ص 565 ، دار النشر : المکتب الإسلامی - بیروت - 1400 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : محمد ناصر الدین الألبانیرسول خدا ص فرمود: ای علی،تو در نزد من به منزله هارون در نزد موسی هستی.... و تو خلیفه بعد از من بر تمام مومنین هستی..البانی هم ذیل این روایت گفته: روایت حسن است


همان طور که می بینید،آلبانی هم گفته:این روایت حسن است و رجال آن،رجال شیخین(بخاری و مسلم)هستند غیر از ابی بلج که حافظ ابن حجر عسقلانی هم گفته:او بسیار راستگو بوده و گاهی خطا می کرد.

خب اینجا را داشته باشید که آلبانی به خاطر وجود ابی بلج در روایت،آن را (حسن) دانسته است.ولى در جاى دیگر، در ذیل روایت«ولو رأى حالهن الیوم منعهن» که از عائشه نقل شده، مى‌گوید:وهذا إسناد صحیح رجاله کلهم ثقات رجال مسلم غیر عبد الرحمن بن أبی الرجال وهو صدوق ربما أخطأ کما فی (التقریب).البانی ، محمد ناصر (متوفاى1420هـ) الکتاب : الثمر المستطاب فی فقه السنة والکتاب، ، ج1، ص733، ناشر : غراس للنشر والتوزیع، الطبعة : الأولى.

پس لطفا آقای البانی،تکلیف ما را روشن کند:اگر این روایت «ولو رأى حالهن الیوم منعهن» «صحیح» است؛ پس روایت «أنت خلیفتى فى کل مؤمن بعدی» نیز باید «صحیح» باشد.چون در دو روایت یک راوی هست که وهو صدوق ربما أخطأ هست.و اگر روایت «أنت خلیفتى فى کل مؤمن بعدی» به خاطر وجود ابوبلج فزارى «حسن» است؛ باید روایت «ولو رأى حالهن الیوم منعهن» نیز حسن باشد.؛حالا خودتان بگویید: ما این را به پای اشتباه البانی بگذاریم یا پای بغض و کینه او نسبت به اهل بیت رسول خدا ص؟؟؟

نکته:یک عزیزی قبلا به من گفته بود:بله رسول الله ص این رو گفته، که علی ع خلیفه بعد از من است درست هم هست چرا که علی ع بعد از عثمان خلیفه شد؟!!!!!!  باید خدمت این عزیز عرض کنم که:رسول الله ص فرموده:خلیفتی یعنی خلیفه بعد از من... کجا گفته:خلیفه بعد عثمان؟

علمای سنی و وهابی:به هر حال آلبانی روایت را  حسن می داند، و باید پاسخ بدهید که: با وجود چنین روایتی که رسول خدا ص با صراحت فرموده است: علی ع خلیفه بعد از من است.چرا باز به دروغ میگویید: رسول الله ص با صراحت مسئله جانشینی و خلافت علی ع را بعد از خودش بیان نکرده؟ دیگر رسول الله ص با چه زبانی باید بگوید تا به مغز شما فرو برود؟

و در آخر یک سوال از علمای وهابی و اهل سنت: رسول خدا فرموده: علی خلیفه بعد از من بر کل مومنین است.و البانی هم مهر تایید به این حدیث زده. اگر ابوبکر و عمر و عثمان را مسلمان می دانید،علی خلیفه آنهاست و اگر هم آنها را مسلمان نمی دانید،که ما دیگر بحثی با هم نداریم.





ادامه مطلب...